? ??????????????Sunset City? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??59 Grabs Today. 1294 Total Grabs. ???
???Get the Code?? ?? ?????Colors Collide? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (2 Ratings)??55 Grabs Today. 972 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy t CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Monday 25 May 2009

ETIKA KAJIAN TINDAKAN

Diantara etika kajian yang perlu diambil berat oleh pengkaji dalam menjalankan kajian tindakan termasuk juga yang telah saya dapat dari sumber lain:


  1. Mendapat kebenaran terlibih dahulu sebelum merakamkan ape2 dalam bentuk video
  2. Tidak menayangkan secara sewenang-wenangnya apa yang elah dirakamkan sebelum mendapat kebenaran daripada pihak tertentu.

Penilaian Keseluruhan terhadap buku ini

Secara keseluruhan ini adalah mudah difahami bagi setiap orang yang terlibat dalam dunia pendidikan buku ini amat sesuai dijadikan panduan pengajaran kepada bukan sahaja guru sains bahkan guru pendidikan islam, dimana apabila diteliti model yang digunakan oleh penulisan bersesuaian dengan sesetengan tajuk pendidikan Islam.

Senario yang sentiasa berubah ubah dlam bilik darjah di Malaysia, jumlah pelajar yang banyak, dan kehendak memenuhi piawaian peperiksaan memberikan cabaran kepada guru untuk terus kristis terhadap pengajaran. Amalan reflektif ini adalah penting untuk meningkatkan perkembangan diri profesional para guru. Amalan ini hendaklah dilakukan secara berterusan walaupun guru itu berpengalaman atau tidak. Para guru adalah pengkaji bagi amalan mereka sendiri.

0 comments: